Princiiu de funcţionare:

De obicei, sistemele de tip STOP / START se pot activa sau dezactiva de la buton. Odata activat, sistemul opreste automat motorul cand masina sta pe loc, odata ce soferul pune schimbatorul in punctul mort si ridica piciorul de pe ambreiaj. In acelasi timp, acumulatorul special "duce in carca" pompa de servo care este electrica, compresorul de clima care este si electric, contactul masinii, sistemul de sunet si alte cateva elemente, ca si cum masina e pornita.Sistemul Start-Stop

La majoritatea masinilor, motorul este repornit de electromotor sau de generator in momentul in care soferul apasa ambreiajul, pentru a se pune in miscare. Insa, la diverse modele auto, motorul va porni si cand se simte un gest care semnalizeaza ca soferul e pe cale sa plece, cum ar fi miscarea volanului sau a schimbatorului.

Acurateţea repornirii motorului:

Sistemul de pornire al masinii este unul special, la fel este si programata aprinderea motorului, care fac ca acesta sa porneasca in circa 0,5 secunde de la prima intenţie a şoferului de a porni. Adica destul incat sa bagi a 1-a sa pleci la fel de repede ca si cum ai fi avut motorul pornit. La autoturismele cu transmisie automata, masina se opreste atunci cand cutia este in Neutru si porneste odata ce este bagata in Drive, cu piciorul pe frana. Sau, la unele mai noi, atunci cand masina este in viteza, dar sta pe loc si soferul tine apasata frana - in acest caz, motorul porneste odata cu apasarea acceleratiei.

Asadar, motorul unei masini cu sistem STOP / START porneste ceva mai repede decat unul clasic, pentru ca e ca si cum ar fi avut contactul deja pus, iar pompa de combustibil nu mai necesita armare.

De ce sa alegem o masina dotată cu START/STOP?

In primul rand, sincer vorbind, pentru ca tii la natura si la mediul inconjurator. Se pare ca masinile dotate cu astfel de sisteme consuma mai putin, insa nu cu o foarte mare diferenta. Adica e vorba doar de 1-1,5 litri la 100 km. Insa scopul acestui sistem este acela de a polua mai putin masina, nu neaparat de a consuma mai putin. Adica la semafor, masina avand motorul oprit, nu emite nicio noxa. Mai mult, aceste sisteme au primit "binecuvantarea" UE, la fel si brandurile care le monteaza pe masini. Asadar, e mai mult o chestie de marketing si de imagine, decat de economie la propriile buzunare.

 

Sursa: 4tuning.ro