Marea dilema pe care multi dintre noi am avut-o sau inca o mai avem este ce alegere sa facem dintre masinile cu motoare pe benzina sau masinile cu motoare diesel? Oare care este mai buna si inspirata alegere? Sa fie masina diesel? Sau sa fie cea pe benzina? Parerile sunt impartite si de aceea alegerea va apartine dumneavoastra. In urmatorul material vom incerca sa prezentam atat avantajele cat si dejavantajele masinilor cu motoare care functioneaza fie pe benzina, fiepe motorina.
In primul rand trebuie sa stiti ca motoarele diesel au fost primele aparute. Erau niste motoare mari, grele, care faceu mult zgomot, vibrau si scoteau fum negru. In momentul acela, producatorii auto au gasit o modalitate de a fabrica masini cu motoare ce functionau cu benzina. Acestea erau mult mai bune si mai fiabile fata de cele pe motorina. O perioada s-au construit foarte multe motoare doar pe benzina facand exceptie producatorii de locomotive, utilaje grele sau autocamioane. In acele timpuri, daca ziceai motorina te gandeai la industries au la o masina inceata dar economica din punct de vedere al consumului.
Prin anii ’90 masinile pe benzina erau la putere. Din acest motiv, pretul benzinei a inceput sa creasca simtitor. Benzina era mai scumpa decat motorina la vremea aceea. Pretul benzinei a crescut atat de mult incat soferii ajunsesera sa isi doreasca masini care sa functioneze cu un combustibil mai ieftin, asa cum era motorina. Atunci, producatorii au inceput sa dezvolte si sa construiasca motoarele diesel.
Oamenii au inceput sa realizeze ca un autoturism diesel, desi poatea avea anumite dejavantaje, este mai economic. De asemenea, producatorii au identificat nemultumirile clientilor cu privire la motorul diesel si au inceput imbunatatirile. Astazi, o masina diesel nu mai este zgomotoasa, nu mai vibreaza si nu mai scoate fum. Exista unele motoare diesel atat de bune incat pot fi confundate cu usurinta cu un motor pe benzina. Cu timpul, producatorii au izolat fonic foarte bine motorul si au adaugat turbocompresoare pentru a mari puterea.
Cu aceste imbunatatiri, numarul cumparatorilor au crescut semnificativ. Numarul de masini diesel vandute ajunsese sa fie egal cu cel al masinilor pe. Acestea erau mai ieftine iar consumul de carburant mai mic. Era tot ce-ti puteai dori. Dupa anul 2000 producatorii si-au dat seama ca majoritatea cumparatorilor cauta o masina buna, ieftina si cu un consum mic. Cu timpul, datorita turbocompresoarelor, motoarele turbo au inceput sa devina mai performante decat unele motoare pe benzina, avand un cuplu mult mai mare. Numarul masinilor diesel fabricate a crescut atat de mult incat intrecuse numarul de masini pe benzina.
Vanzarile de masini diesel au crescut atat de mult in ultima perioada si tot mai multa lume este multumita de motorul diesel incat a inceput sa se repete istoria iar pretul motorinei sa creasca si chiar sa depaseasca pretul benzinei. Astfel, astazi, motorina este mai scumpa decat benzina iar masinile pe motorina au devenit mai scumpe de intretinut decat autoturismele pe benzina.
Cu siguranta, in urmatorii ani va creste din nou numarul masinilor pe benzina. Producatorii se pregatesc deja pentru a foce motorul pe benzina, turbo, pentru a multumi clientii si a le satisfice setea de putere. Momentan, motorul diesel este la putere. Daca luma un exemplu de masina atat pe benzina cat si diesel, vom observa ca a doua varianta este mult mai performanta si mai economica. Dar nu stim cat va mai dura aceasta situatie.
sursa: stiriauto.com