Multi soferi patesc ca atunci cand se apropie de autoturismul lor sa observe un lichid care se prelinge de sub masina. Multi se panicheaza deoarece nu stiu ce fel de lichid este si cum sa procedeze. Altii se gandesc deja la costuri semnificative ce le pot goli buzunarele si ingenuncheaza pe trotuar, uitandu-se la baltoaca a carei origine este neclara. De obicei cand un autoturism are o scurgere de lichid, noi ca soferi ne gandim la tot ceea ce e mai rau.
In timp ce unele scurgeri pot semnaliza probleme grave, multe altele prezinta defectiuni mici ce pot fi remediate chiar de proprietarul masinii. Daca observati o scurgere de sub masina este foarte probabil sa fie vorba despre unul dintre lichidele pe care le vom enumera mai jos. De asemenea, in acest articol vom insoti descrierea tipurilor de fluide cu unele sfaturi utile pentru a va ajuta sa identificati cauza scurgerilor si remedierea lor.
Uleiul de motor reprezinta principalul factor al celor mai frecvente scurgeri. In cazul in care scurgerea de ulei este in partea din fata a masinii, probabil sursa acesteia este motorul. Inmuiati un servetel in lichidul scurs pentru a putea identifica daca este vorba de ulei de motor. Daca culoarea acestuia este maro sau negru, neted la atingere si un miros usor de arsura, este foarte probabil ca acest fluid sa fie ulei de motor. Urmatorul pas este sa va uitati sub masina pentru a verifica daca busonul baii de ulei este corect infiletat, sau daca filtrul de ulei este instalat corespunzator.
Daca una dintre acestea este problema, este cazul sa vizitati un mecanic pentru a inspecta masina in amanunt. O baie de ulei crapata poate cauza de asemenea scurgeri de ulei. Alte cauze pot fi reprezentate de uzura unor simeringuri, supape sau oringuri. Pana la remedierea problemei, oricare ar fi ea, puteti completa cu ulei de motor de acelasi tip, astfel incat nivelul sa fie intre limita minima si maxima. Nu circulati cu un nivel redus de ulei deoarece motorul poate suferi defectiuni majore.
Un alt fluid comun care poate prezenta scurgeri, este antigelul. La fel ca si uleiul de motor, sursa scurgerii este de obicei in partea din fata a autoturismului, aproape de motor. Consistenta antigelului este mai subtire decat cea a uleiului, dar putin mai groasa decat apa. Antigelul are de obicei culoare rosie sau verde, dar exista si antigel de culoare galbena sau albastra. Cea mai usoara cale de a identifica antigelul, este sa puneti limba pe el, deoarece veti simti un gust dulce.
Aveti grija sa nu inghititi antigel deoarece este daunator pentru corpul uman. Scurgerile de antigel pot fi cauzate de o fisura a radiatorului sau a unor furtune care vin dinspre vasul de expansiune. De asemenea, defectarea unei pompe de apa poate duce la o scurgere de antigel. Pentru a nu ajunge la defectiuni mai grave, este bine sa vizitati un mecanic.
Scurgerile de ulei de transmisie pot aparea undeva mai aproape de centrul autoturismului. Uleiul de transmisie este dificil de distins fata de uleiul de motor. Cu toate acestea, uleiul de transmisie are o culoare rosiatica sau verzuie si un miros apropiat de cel al benzinei. Daca determinati ca aveti o scurgere de ulei de transmisie, cautati un atelier de mecanica cat mai repede posibil. Scurgerea de ulei de transmisie poate fi cauzata de o problema mai serioasa a motorului sau a cutiei de viteze. Conduceti masina cat mai putin posibil pana la remedierea problemei.
Scurgerile de lichid de servodirectie pot fi identificate undeva sub jumatatea din fata a masinii. Lichidul de servodirectie este la fel de neted ca si uleiul de motor, dar mai subtire. Daca ajungeti la concluzia ca aveti o scurgere de lichid de servodirectie, faceti-va o programare la un atelier de mecanica. Scurgerile de lichid de servodirectie pot duce la pierderea directiei asistate, fapt ce reprezinta un pericol semnificativ asupra sigurantei voastre.
Uneori este dificil sa distingeti lichidul de frana fata de lichidul de servodirectie, deoarece acestea au o textura si culoare similara. Scurgerile de lichid de frana pot sa apara oriunde sub masina. Aceasta scurgere ar trebui sa fie, de asemenea, abordata profesional, cat mai curand posibil. Pierderea puterii de franare poate avea ca rezultat un accident rutier grav.
Cele mai usoare scurgeri de identificat sunt scurgerile de combustibil, iar acestea sunt, de asemenea, cele mai problematice. Conductele de combustibil, filtreul de combustibil, injectoarele sau alte componente pot provoca asemenea scurgeri. Inafara de faptul ca orice combustibil pierdut inseamna bani pierduti, scurgerile de combustibil sunt cauzate adesea de probleme majore, care trebuie abordate de catre un mecanic cu experienta.
Scurgerile de lichid de parbriz sunt dintre cele care nu afecteaza functionarea autoturismului. Aceasta scurgere poate aparea in partea laterala din fata a autotrismului, iar lichidul scurs are consistenta apei si de cele mai multe ori are un miros placut si este viu colorat. In acest caz puteti verifica capacul vasului de lichid de parbriz sau furtunele care intra in aces vas.
Daca observati ca masina voastra prezinta scurgeri de orice tip de lichid, asigurati-va ca veti tine animalele de companie si copiii departe de acestea. De asemenea asigurati-va ca veti arunca toate materialele care au venit in contact cu astfel de lichide de origine necunoscuta. Stiind cum sa identificati un lichid este o abilitate importanta pentru orice sofer. Dupa cum am precizat la inceput, in timp ce unele scurgeri de lichid pot fi abordate chiar la domiciliu, altele denota potentiale probleme grave si trebuie inspectate de catre un profesionist.
sursa: stiriauto.com