Trei tineri antreprenori, detinatori ai business-ului de piese auto AutoHut.ro, au lansat unul dintre primele service-uri auto multimarca din Bucuresti, oferind o gama de servicii pentru orice tip de autoturism, de la mecanica auto pana la autorizare RAR.

Cei trei tineri, sub 30 de ani, sunt Razvan Chis, absolvent al Facultatii de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Politehnicii, Mihai Mitru, absolvent al Facultatii de Relatii Economice Internationale si Alexandru Stoinea, absolvent al Facultatii de Economia Turismului. Toti trei au experienta in industria auto, Razvan avand in 2008 si un startup in sisteme de monitorizare GPS a flotelor auto.

“Ideea lansarii Atelierului AutoHut.ro a venit firesc in urma feedback-ului primit din partea clientilor nostri care isi doreau, pe langa un magazin online de unde sa achizitioneze piesele auto necesare si un loc unde sa le poata monta. Suntem pasionati de masini, intelegem temerile si grija clientilor nostri, pentru care masinile reprezinta o a doua casa si am vrut sa le oferim acestora exact ce ne asteptam noi sa primim de la un service auto”, spune Alexandru Stoinea.

Odata cu lansarea service-ului, tinerii estimeaza afaceri de circa 1 milion de euro in 2016, avand o echipa formata din 16 angajati. “In viitor, vom deschide o retea de service-uri partenere in orasele mari din Romania”, spun, increzatori, antreprenorii. AutoHut.ro s-a lansat in 2012, dupa o investitie initiala de circa 15.000 de euro.

Investitie initiala

Investitia initiala in service-ul auto s-a ridicat la circa 40.000 de euro, cea mai mare parte mergand spre echipamente si aparatura. Amortizarea ar urma sa se va faca in circa 2 ani.

“Practic, avem toate echipamentele necesare pentru orice tip de autoturism, indiferent de brand si putem realiza operatiuni de la mecanica auto: revizii, inlocuire sistem franare, schimb ambreiaje si distributii, pana la diagnoza si verificare tehnica, precum si autorizare RAR”, spune Alexandru Stoinea.

Atelierul este deschis in sectorul 3, pe Nicolae Grigorescu. “Spatiul este destul de mare si ne va permite extinderea pe viitor. Un alt aspect important a fost si faptul ca am relocat aici si depozitul de piese auto pentru magazinul online, tocmai pentru a oferi clientilor un serviciu integrat in acelasi spatiu. In viitor intentionam sa avem cate un astfel de service in fiecare sector din Bucuresti”.

service1_400

 

Piata aglomerata, deci…totul sta in servicii adaugate

Pe piata din Bucuresti sunt inmatriculate la registrul comertului 83 de service-uri auto, unele “de cartier”, altele lanturi mai mari, astfel incat concurenta nu este de neglijat. Prin ce incearca tinerii sa se diferentieze?

“Mizam foarte mult pe o relatie apropiata cu clientii nostri si vrem sa demontam mitul conform caruia mersul la service iti aduce doar batai de cap si mult timp pierdut. Incercam sa transformam fiecare vizita intr-o experienta placuta, sa asiguram o transparenta totala in relatia cu clientul, astfel incat daca acesta doreste, sa poata asista sau verifica in orice moment care este statusul reparatiilor pentru masina sa si este informat inca de la inceput cat timp dureaza orice operatiune si care sunt costurile. Am amenjat un spatiu de asteptare cald si primitor, ca o cafenea, unde clientii pot savura in tihna o cafea sau isi pot verifica mailuri cat timp masina lor primeste cele mai bune ingrijiri si avem pachete speciale dedicate doamnelor si domnisoarelor pentru care domeniul este destul de necunoscut”, subliniaza antreprenorul.

Conform Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, numai in Bucuresti sunt 901.000 de soferi, dintre care 32% femei, numarul de masini inmatriculate in Capitala fiind de circa 1,2 milioane.

In prezent, echipa service-ului este formata din 10 angajati, antreprenorii avand in plan sa mai angajeze inca opt oameni pana la finalul anului.

Provocarile deschiderii unui service auto

Cea mai mare provocarea a fost gasirea unei locatii care sa permita si dezvoltarea service-ului pentru cele 5 posturi de lucru echipate cu elevatoare hidraulice. “Ne asteptam la o cerere mare si dorim ca acestea sa fie disponibile in acelasi timp. Odata cu lansarea service-ului, ne-am dorit si un refresh al magazinului AutoHut.ro, care acum faciliteaza accesul mai rapid si structurat la lista de piese pentru orice tip de autoturism si ofera un sistem de fidelizare prin care clientii primesc puncte bonus de 5% din valoarea fiecarui produs achizitionat”.

O alta provocare a fost identificarea unor mecanici cu experienta, cu recomandari dintre cel mai bune venite din partea clientilor magazinului, dar care sa si inteleaga conceptul Atelierului AutoHut, adica sa fie deschisi si sa ofere orice informatie dorita de fiecare client.

“In continuare suntem trei antreprenori entuziasti, extrem de implicati in acest proiect si care isi doresc ca AutoHut sa devina unul dintre cele mai puternice branduri care ofera servicii auto complete pe piata din Romania. Au fost multe provocari, dar am fost intotdeauna uniti si am facut toate eforturile necesare astfel incat sa ne tinem de planul de cheltuieli stabilit initial, cu o eficientizare a costurilor. Daca este vorba de schimbat piese, atunci dureaza in functie de complexitate. Tarifele pentru reparatii sunt sub cele ale dealerilor auto de marca”.

In prezent, AutoHut.ro are circa 700 de clienti lunar, pentru 2016 estimand circa 1.200 de clienti online si 500 de clienti pentru atelierul AutoHut.

“Business-ul a crescut organic si credem ca o sa avem in continuare un trend ascendent. Ne dorim sa continuam sa implementam si sa dezvoltam serviciile de calitate pe care ni le-am propus inca de la inceput si sa crestem considerabil activitatea”, mai spune antreprenorul.

sursa: wall-street.ro