Dezmembrarea la comanda

Multe centre specializate pe piese din dezmembrari au in parc automobile intregi, de pe care scot piesa necesara numai la comanda. Adica atunci cand suni ca sa intrebi de o pereche de faruri de pe un anumit model, acestea vor fi date jos numai cand confirmi cumpararea. In acest caz, masinile sunt fie depozitate pe niste suporti etajati, fie pur si simplu parcate in curtea centrului de dezmembrari.

Insa masinile care sunt dezasamblate numai la comanda, piesa cu piesa, au cateva dezavantaje. Si anume, pentru ca masinile sunt intregi si lasate sub cerul liber, poti gasi anumite piese de caroserie ruginite sau cu vopseaua matuita de soare. Cat despre cele de interior, pot fi stricate de apa, daca in masina intra ploaia, in special daca intre timp a fost vandut parbrizul sau o portiera...

Dar in acest caz este si un urias avantaj: cumpararea motoarelor. Motorul unei masini este printre primele piese vandute. Si daca este pe o masina completa, motorul poate fi testat. Si, dupa ce te convingi ca este in stare buna, il poti cumpara, moment in care cei de acolo il vor da jos de pe masina.

Dezasamblarea masinii totale

Cea mai moderna si mai performanta metoda de a dezmembra o masina este aceea de a face bucati toata masina, iar piesele organizate pe caprarii, etichetate, astfel incat sa fie gasite mult mai usor. Multe parcuri de dezmembrari apeleaza la aceasta metoda, dupa ce aduc masinile intregi sau doar parti frontale de caroserie. Acestei metode i se mai zice si "Metoda de dezmembrare Remat", pentru ca la fel se intampla si cu masinile aduse la Remat.

Cu alte cuvinte, cand masina vine la centrul de dezmembrari, cativa angajati lucreaza la foc continuu si in cateva ore nu mai ramane nimic din masina. Adica este scos motorul, scoasa transmisia, toate elementele de mecanica, suspensie si franare, tot ce este la interior, dar si toate piesele de exterior de caroserie.

Uneori, se intampla chiar si aripile spate sau plafonul sa fie taiat si depozitat pentru vanzare, insa de cele mai multe ori din caroseria intreaga mai ramane doar podeaua, stalpii, plafonul si aripile spate care sunt sudate, nu prinse in suruburi.
Ulterior, fiecare piesa este etichetata, cu cod de bare si depozitata intr-un loc special, acoperit. Iar cand un client vrea sa cumpere sa zicem o portiera pentru BMW E46 albastra fata dreapta, un operator de la centrul telefonic face o cautare si gaseste imediat in sistem piesa si o localizeaza in cateva minute, aceasta fiind gata de trimitere.